SALAM SEMUA...

jumpa lagi kita...hari ni nak story ckit..terutama bg sesiapa yg berminat dgn bisnes..

YANG MANA SATU DIRI ANDA???


Hyprobulksms



VSS-Very Sad Story??Adakah dengan mencari pekerjaan lain dapat memberi jaminan kepada anda untuk membina kehidupan yang lebih baik setelah diarahkan berhenti kerja. Lihat lah keadaan ekonomi sekarang..agak-agak senang tak nak dapat kerja baru??

Anda Makan Gaji??Kalau sekadar gaji cukup-cukup makan, macammana boleh berasa bahagia mahupun berpuas hati dengan apa yang anda perolehi? takkan nak bertahan saja dengan apa yang ada..kecik hati tak jika part time pun dah boleh lawan gaji bulan-bulan??

Anda Ahli Perniagaan??Kan lebih bagus kalau anda ada 'backup'. Ingat! Sediakan payung sebelum hujan..

Anda Surirumah??Perbelanjaan anda semikin meningkat, termasuklah perbelanjaan anda sendiri.. Sekurang-kurangnya dapat mengurangkan beban pasangan anda selain perolehi pendapatan sendiri. OK ke tak duduk rumah pun dah dapat pendapatan sendiri, dapat tolong suami, anak-anak, keluarga..

Anda Mangsa Pelaburan??Sudah-sudahlah dengan angan-angan nak jadi kaya tanpa berbuat apa-apa. Ingat!! 9/10 daripada sumber pendapatan adalah daripada perniagaan bukan pelaburan!

Anda Pesara??Bagaimanakah anda boleh menggandakan pendapatan selain bergantung duit 'pencen' sahaja? Jangan cepat berasa selesa kerana segala hutang dan tanggungjawab anda berjalan seperti biasa..

Anda Pelajar/Bakal Graduan??Belum tentu lagi anda keluar sebagai graduan yang mempunyai pekerjaan yang baik. Sampai bila pula mahu mengharapkan bantuan MBF (Mak Bapak Finance), PTPTN?? Ok tak jika part time semasa belaja lagi dah boleh tanggung kehidupan di universiti?? Anda senang, Ibubapa pun senang..

Anda Bekerja Over-time??Berbaloikah dengan bekerja lebih masa anda itu?? Kalau dalam bisnes ni sehari anda boleh menjana pendapatan 4 angka. Kalau kerja lebih masa anda itu dapat berapa??

Harga apapun akan terus naik dan terus naik lagi...Gaji naik setahun SETAHUN SEKALI...Harga barang naik BERKALI-KALI...susah nak turun...

kerjalah sekuat mana pun..kehidupan makin lama makin susah...Hutang makin lama makin bertambah...

Cara atasi kenaikan harga bukanlah dengan berharap harga akan turun,tapi pastikan pendapatan kita naik jauh lebih tinggi dari kenaikan harga barangan.... "

Hari ini, terdapat 4 Golongan...

Banyak MASA Tak ada DUIT
Tak ada MASA tapi banyak DUIT
Tak ada MASA & Tak Ada DUIT
Banyak MASA & Banyak DUIT..

Sertai HyproBulkSMS ==>

http://www.hyprobulksms.net/index.php?id=puteri85

Kerja fulltime 30 hari =RM2000 sebulan
Buat part time diHypro 30 hari= RM19700
Mana satu pilihan anda?==>

http://norhamizun.rahsiahypro.com/

Ikhlas,
NOOR HAMIZUN BINTI YAHAYA
017-5583249

ps: modal 3 angka sekali bayaran untuk pendapatan 5 angka secara part time..
Mana satu pilihan anda..
salam semua...

ari ni nak citer sikit ttg inteview..

first,
baru2 ni aku di pggil temuduga kpli ambilan januari 2009...
hari rabu 9/12/2009 aritu kat IPGM perlis..
coz P.Islam...
mmmm.... time inteviu aritu, diorg bnyak tnyer pasal pengalaman..
mujur lah aku ade pengalaman ngajar ckit2..
so, aku bantai je lah citer pengalaman aku ngajar dlu,..
hehehhe...
lgi plak ni second intebiu for kpli...
dlu punyer x ckop syarat, x convo lagi...
skang nih ....
x tau la keputusan nye cmne nnt..
moga2 ada rezki lah utk kpli nih.. aminnnn...

yg kedua,
aku dpt lg 1 inteview..
syukur Alhmdulillah...rezki...hehehe..
kali ni inteview untuk jawatan guru mara...
hari rabu ni 16/12/2009...
ni inteview peringkat ke2,
peringkat pertama dah lepas aritu..
kena wat micro teaching..
utk peringkat ke2 ni inteview lisan...
mmm...x tau la cmne..
tp berdasarkan pengalaman kwn2,
diorg ckp utk inteview ni diorang akan tnya ttg pengalaman gak..
mmmm..tp kena prepare gak pasal isu semasa pendidikan n latar belakang mara..
tul x?
hopefully rezki menyebelahiku...
sama2 lah doakan utk kejayaan saya ek...
amiiinnnn...

sape2 ade x pengalaman inteview nih??
bleh la bg tips skit...
heheheh...

Hyprobulksms


Rahsia Wang Masyukk Dengan Hypro Bulk SMS- RM500 Sehari Bukan Lagi Mustahil Untuk Anda Kecapi!!!

NANTI DULU!!!!
anda perlu baca laporan ini terlebih dahulu. Selepas itu baru anda putuskan sama ada mahu menyertai kami atau tidak…

Setelah melakukan kajian dan risikan, ternyata sistem ini benar-benar membantu anda untuk mengapai impian anda selain kegunaannya yang canggih dan hebat.

APA ITU SISTEM BULK SMS ?

Bulk SMS adalah satu sistem dimana ia membantu kita untuk menghantar SMS ke semua rakan-rakan atau prospek perniagaan dengan hanya 1 klik.

Sistem hebat ini dipanggil HyproBulkSMS yang dikendalikan oleh syarikat tempatan iaitu HYPERNET RESOURCES. Laman web rasmi syarikat adalah www.330HyPer.com .

HYPERNET RESOURCES adalah sebuah syarikat 100% bumiputra yang telah ditubuhkan pada 12 Jun 2008 dibawah peruntukan Akta Pendaftaran Perniagaan 1956 bernombor pendaftaran 001773825-M.
Alamat syarikat adalah di:
No. 9-2,
Jalan PJU 8/5A,
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.

Tetapi kenapa mesti HyproBulkSMS? Apa yang menariknya?

- Modal pembelian sistem HyproBulkSMS ialah serendah RM250 sekali seumur hidup.

- Dengan modal tersebut, anda mendapat sistem SMS blasting dan andalah RESELLER bagi
Syarikat.

- Bonus referral 100%, bonus royalti 40% secara infiniti dan bonus withdrawal.

- Tiada syarat pairing. Tiada Pangkat. Tiada Had Masa.


Mari kita lihat apa kata mereka yang telah berjaya dengan sistem HyproBulkSMS ini.

http://www.youtube.com/watch?v=365gwQQr0xw
Masih ragu-ragu? Kita lihat pula statement pendapatan ahli hyprobulk sms:


"Income sahabat saya Mohd Firdaus yang telah menjana RM11,272.12 dalam masa = 17 hari"
untuk melihat bukti2 pendapatan yang lain---> http://norhamizun.rahsiahypro.com/

LumayanKAN Bonus Kami! Mari Sertai Kami.
Kami Ada Tawaran Istimewa Jika Anda Mendaftar Dengan Team Saya.


Anda akan mendapat WEB REPLIKA yang dilengkapi dengan sistem autodownline secara PERCUMA!!!
Dengan adanya web replika ini, usaha anda akan menjadi lebih senang. Anda hanya perlu mempromosikan web replika anda. Mereka akan membuat pembayaran terus kepada admin (teknokrat = wakil syarikat)..

Masih tidak memahami apa yg saya sampaikan?? Tiada masalah, saya sedia membantu anda untuk mengetahui info ini dengan lebih terperinci…

http://norhamizun.rahsiahypro.com/

JADI TUNGGU APA LAGI??? DAFTAR SEGERA UNTUK MENIKMATI TAWARAN ISTIMEWA KAMI…

http://www.hyprobulksms.net/index.php?id=puteri85

**Selepas mendaftar, anda juga akan diberikan Ebook Rahsia Hyprobulk Sms secara percuma sebagai panduan untuk miliki rahsia pendapatan cara mudah.


Hyprobulksms

Hyprobulksms






salam semua.....

Saya akan dedahkan 5 sebab mengapa ramai orang yang tidak akan menjadi kaya... dan bagaimana anda tidak menjadi salah salah seorang daripada mereka.

Apabila anda tahu tentang rahsia ini dan buat apayang mereka telah lakukan, anda akan menjadi sepertimereka. Sebaliknya, jika anda tidak faham dan buat apayang mereka tidak lakukan, anda tidak akan kaya.

Konsepnya cukup mudah tapi itulah hakikatnya.

Selepas mengetahui 5 sebab ini, hidup saya mula berubah.Dan sekarang giliran anda pula. Berikut adalah 5 sebabmengapa ramai orang susah untuk menjadi kaya dan bagaimana anda tidak menjadi seperti mereka!

~=~=~=~=~=Sebab #1 : Menunggu Untuk Bermula~=~=~=~=~~=~=~~=~=~=~=~=

Hampir semua orang tidak mahu menunggu untuk berjaya. Tetapi,pada masa yang sama, mereka sanggup menunggu untuk mulamelangkah ke arah kejayaan.

Nampakkah anda masalahnya disini?

Lagi lama anda menunggu untuk bermula, lama lagi untuk andamenjana wang, kejayaan dan gayahidup yang anda mahukan.

Ramai orang yang menunggu sehingga semuanya sempurna sebelummereka bertindak. Oleh sebab itu, mereka tidak akan bergerakdan tidak akan mendapat ganjarannya.

Tiada perlumbaan yang akan dimenangi (atau diakhiri) olehseseorang yang tidak melepasi garis permulaaan.

Jangan menunggu untuk bertindak. Mulakan hari ini dengan melangkah ke arah kejayaan.

~=~=~=~=~Sebab #2 : Ilmu Kewangan Yang Teruk~=~=~=~=~=~=~~=~=~=~=~=

Kunci kekayaan terletak kepada pemahaman tentang aset danliabiliti.

Perbezaanya saya ringkaskan disini: Aset adalah sesuatu yangmasukkan duit kepoket anda. Hutang pula ialah sesuatu yangkeluarkan duit dari poket anda.

Aset : Wang masyuk

Liabiliti: Wang keluar

Ramai orang yang berfikir bahawa rumah, kereta dan hartabenda adalah aset mereka.

Tetapi, yang sebenarnya ialah hampir semuanya menyebabkananda keluarkan wang dari poket anda. Mereka MAHUKAN wangdaripada anda. Mereka tidak BERIKAN anda wang.

Oleh itu, daripada definisi diatas, semuanya itu adalahliabiliti = hutang!

Bila anda mempunyai wang yang banyak MASUK daripadaaset yang sebenar daripada wang yang KELUAR untuk membayar liabiliti, anda akan bebas dari segi kewangan.

Hanya terdapat satu cara untuk anda lakukannya. Dan ianyamembawa kita kepada...

~=~=~=~=Sebab #3 : Fokus kepada pendapatan aktif daripada pasif ~=~=~=~=~=

Salah seorang jutawan yang saya kenali pernah memberinasihat dengan selamba. Beliau berkata "Jika andatidak buat duit semasa tidur, anda tidak akan kaya."

Pendapatan aktif adalah gaji yang anda dapat daripadabekerja. Anda bekerja sejam dan mendapat bayaran untuksejam bekerja dan sampai disitu sahaja.

Pendapatan pasif ialah anda bekerja sekali sahaja tetapiterus mendapat bayaran tanpa putus daripada kerja yang tidak lagi anda lakukan.

Dengan membuat pelaburan atau mencipta aset sebenar yangmemberikan pendapatan pasif kepada anda adalah tiket untukanda menuju kekayaan.

~=~=~=Sebab #4 : Tidak faham atau tidak gunakan sistem menjana duit~=~=~=~

Sistem buat duit ialah sesuatu aktiviti yang boleh buat duituntuk anda tanpa perlu kerja. Dengan lain perkataan, ianyasatu sistem yang buat duit secara automatik.

Aset yang sebenar hanyalah satu sistem atau yang berkaitdengannya.

Selepas anda mencipta atau gunakan satu sistem buat duit,tiada had berapa banyak duit yang boleh anda perolehi.

Dengan menjadi pakar kepada sistem duit akan membawakekayaan diluar dugaan anda.

~=~=~=Sebab #5 : Tidak cukup sabar dan tiada keazaman~=~=~=~=~=~=~=~=~

Untuk menamatkan apa juga perlumbaan, anda mesti memecutdaripada garisan permulaan dan mengikut terus sehinggake garisan penamat.

Ramai orang yang mencipta kegagalan mereka samada tidakbermula langsung atau tidak tamatkan, atau kedua-duanyasekali.

Untuk menjana kekayaan, berjaya dan hidup bahagia andamestilah mempunyai kesabaran dan keazaman untuk tibake garisan penamat. Anda bukan sahaja perlu bermula,tetapi mesti tabah mengharungi semuanya.

Bunyinya mungkin sudah jelas, tetapi ianya masih menjadipunca kegagalan sesorang.

Sebab itulah jika anda sanggup menyertai 5 peratus mereka yang mengikut 5 perkara diatas, anda mempunyaipeluang yang besar untuk menempa kejayaan dan kemewahan.

Ianya cukup mudah... anda perlu membuat keputusan untukmengikut perkara diatas dan lihat perubahan pada hidupanda nanti. Tetapi, jika tidak, seperti kebanyakkan oranglain anda tetap seperti sekarang, sama seperti dulu.

Inilah masanya untuk anda membuat keputusan.
Tidak mahukah anda menjana kewangan yang lumayan dengan HyproBulk SMS ....

Jalan sudah saya tunjukkan...tunggu untuk anda bertindak saja :)

==> http://www.hyprobulksms.net/index.php?id=puteri85

Hyprobulksms

20 nov 09...
12:48pm...
dah lama x tulis kat blog nie...
rindu plak...heheheh

Assalamualaikum.....
skang ni nak cita ckit ttg kehidupan slps bergelar graduan..
hepi ada, sedih pun ada...
ye lah, ingatkan pas blajar terus bleh keje...
tp susah rupenya...
aku rasa bkn aku sorang je cmni,
rmai lg yg sama nasib ngan aku.. tul x???

bkn x mencari, tp smpai dah x tau nk cari cmne... ;(
x pe lah, mgkin rezki blum berpihak pd aku..
so tggu ja lah...

tp jgn salah paham plak..
pas abih blaja aku ada gak keja,
wlau pun sekejap, janji dpt pengalaman..
aku jadi cikgu ganti utk 2 buah skolah.
1 skolah menengah n 1 lg skolah rendah.
bnyak bezanya sek. ren n sek men nie...
uhmmmm... tp yg penting aku hepi ngaja budak2 tu semua..
wlo pun diorg nakal, tapi memori ngan diorang mmg x dpt aku lupakan
smpai bila2.... ;D
bkn dgn diorg ja, tp dgn semua ckgu2 gak...
bnyak pengalaman n pengajaran yg aku kutip kat sana...
mmg best lah..

skang nie aku tgh usaha cri keja...
x kisah la keje apa pon,
yg penting....kejasama..
eh bkn2, yg penting HALAL... ;)

ok, smpai cni ja lah. nt aku citer lagi..
-QM-
(2005/2006)





kami adalah
student,
Bachelor of Quranic with Multimedia Studies...
bnyak kenangan sesama kami yg tercipta kat cni...
ada yg manis..
ada yg pahit...
tp semua tu kami jadikan sebagai kenangan
yg x kan pernah dilupakan...
smpai bila2....
we all together2 4ever

nomie,as,k.nik,ubai,azma,nana,ct,dayah,aekmal,k.mas,yanie,fizah,anis,k.syahra,
k.sha,mas,sheila,jiha,nai,shakirah,k.huda,timah,nad,sarah,yan,
ramdhani,wanie,syafiq,shahir,nasuha,roy,azizi,anuar,zaki,din,azmi,faizal,joe,nawawi
menghitung hari...
detik demi detik...

klo di kira2 start drp saat ni...
ada lebih kurang 8 hari je lg
utk aku mengakhiri zaman stady ku kat university..

tp.....
utk melalui 8 hari tu,
rasa mcm 8 tahun...

dlm masa seminggu ni
aku kena abihkan 5 paper utk my final exam...
bygkan......5 paper beb...

tp kan....
naseb la aku punyer tesis dah setel..

fuuuhhh....lega..
tu pon bknnyer mudah..
ada la semggu aku x tdo mlm coz nk siapkan tesis tu..
hmmmm....
bkn senang nk bergelar graduate ni...
mcm2 nk kena lalui...

tp berkat kesabaran aku...
hampir 4 tahun aku blajar kat u ni..
Alhmdulillah, smpai gak aku ke penghujungnya...
tp tu lah..
slagi x setel 5 paper ni,
hati aku x kan senang...uhuhuhu

so,
aku harap sgt korg bg lah sokongan &
doakan lah kejayaan aku n kwn2 aku...
to be success for this final exam!
coz kejayaan ni penting utk kami
meneruskan kehidupan selepas bergelar graduan nanti.

tq wat sahabatku yg berada di negara org skarg ni..

jasamu akan ku kenang sampai bila2..
pertolongan mu dlm tesisku sgt2 dihargai...
Hanya Allah dapat membalas jasamu..
semoga kau akan sentiasa mendapat keberkatan dari Nya..
Amiiinnnn.....


kalau tengok video ni sure pecah perut...
jom gelak sama2..
hahahaaa...


video


dah abih gelak????
jom kite nyanyi ngan hippo!!!

video
hari ni nk citer pasal novel...
ramai yg suka baca novelkan..
aku mmg minat sgt baca novel..
especially novel alaf21..
novel first yg aku baca, tajuknya "Ombak Rindu".
novel ni ditulis oleh Fauziah Ashaari..
start drp tu lah aku suka bc novel...
hehehhe..
kat bwh ni aku senaraikan antara novel yg jd favourate aku la..
dah berulang kali aku baca..
semuanye best giler...
kalau nk tau lebih lanjut pasal novel2 ni..
korang klik je kat novel2 tu...







salam...
ini adalah blog pertama saya.
semoga kita dpt berkongsi ilmu & maklumat
sbagai panduan utk kita semua..